joi, 15 septembrie 2016

Operatia de amigdale si polipi

Fetita mea in varsta de 11 ani a avut o problema de natura streptococica (streptococ beta hemolitic tip A),cel mai periculos dintre streptococi, deoarece netratat la timp acesta poate conduce la complicaţii grave la inimă, articulaţii, rinichi şi sistemul nervos. Asadar,depistat acum 5 ani in gat,acest streptococ nu a disparut nici cu moldamin,nici cu penicilina sau alte 10 modele de antibiotice. Injectii peste injectii, dar fara vreun rezultat.Am avut un soc cand la prima diagnosticare mi s-a spus ca ASLO este 800. Tratand aceasta problema cu moldamin ASLO a a scazut la 500,apoi la 350,mai apoi a urcat la 500 din nou.Am cerut parerea mai multor medici,fiecare au tratat cum au crezut mai bine.Degeaba.Specific faptul ca fetita mea nu a racit de 10 ori in 11 ani(ca sa tratez cu antibiotic sau febra,chestii grave).Pana la urma am renuntat eu si am hotarat sa o operam la Bucuresti la Dr Ursuleanu -SPITALUL MARIE CURIE.Un medic ok.Am facut programare direct la acest medic. Mentionez ca mi s-a spus ca stai la cozi interminabile,ca e un dur.Sincer,nu mi s-a parut.Astepti la usa sectiei ORL si asistentele intreaba:este cineva pentru internare?Atunci ,mergi si faci actele si te lasa sa mergi in salon cu copilul(un singur insotitor-clar).Pana la venira medicilor toata lumea este la salon ,internat,pregatit pentru operatie si cu analizele luate.Au inceput operatiile la ora 08.30-14.00(mentionez ca erau vreo 3-4 medici care operau,iar pacienti vreo 20).Cand medicul a vazut fetita mi-a spus clar:doriti sa o operam si de polipi?eu am ramas socata din nou....adica?l-am intrebat....este nevoie?la care dumnealui mi-a spus ca nu acum dar ca in 2-3 ani va trebui operata. Am mers in salon,acolo unde ne internasera asistentele,unde mai erau 3 mamici cu copii.Am discutat cu ele despre operatia de polipi.Una dintre ele a spus ca ea operase copilul de amigdale cu 3 ani in urma si acum a revenit sa il opereze de polipi....pentru ca necesita acest lucru,iar cealalata mamica operase copilul cu 2 ani jumate in urma de polipi si acum il opera de amigdale.Deci totul este legat.Am realizat ca trebuie sa o operez si de polipi,ca sa nu mai fiu nevoita sa vin din nou si sa o chinuiesc cu anestezie si dureri peste o perioada destul de mica de timp.Am hotarat sa o operez si de polipi.Zis si facut. Inainte de operatie i se da copilului un sirop care il ameteste,asta dupa ce parintele discuta cu doctorul si cu anestezistul despre cum va decurge operatia.Intr-o jumate de ora vine asistenta,ia copilul si intra in operatie.Acolo il adoarme cu masca,nu cu injectie in vena sau mai stiu eu cu ce.Deci,copilul este adormit in timpul operatiei-NU SIMTE NIMIC. Dupa vreo 15 minute aduce copilul la salon ametit dar treaz din anestezia aceea si incepe chinul.Dureri care in prima faza(imediat dupa operatie) nu sunt foarte mari ,insa mai tarziu in prima zi si a doua sunt aproape insuportabile. Am observat ca atunci cand copilul este mai mic,durerile nu sunt atat de mari,se reface mai repede. Copilului i se poate administra nurofen si algocalmin. Se anunta asistenta ca are dureri si ea vine imediat si ii alina suferintele bietului copilas. La jumatate de ora dupa operatie se bea apa rece(cat mai rece),se continua cu iaurt foarte rece si bineinteles inghetata(simpla de vanilie,cioco,capsuni,etc,fara alune,bombonici sau mai stiu eu...),suc(Nestea,Lipton)fara acid si sa nu irite gatul(fara pulpa,miez de fruct etc) foarte rece.Peste vreo 2-3 ore urmeaza banana.A doua zi se continua acelasi mod de hranire plus un piure de cartofi(rece).Pacientul poate consuma orice mancare dar sa fie rece,fara colturi,fara asprime(painea,biscuiti,covrigi).A treia zi are voie la clatite,ciorbita,mancare de cartofi.A patra zi se poate introduce carnea,dar moale...perisoare,chiftelute moi.....Depinde de copil daca poate inghiti.....Daca durerile persista se pot trata cu algocalmin sau nurofen in continuare.Aveti curaj parintilor si mergeti cu copii acolo pentru ca nu este atat de rau cum credem toti.In ziua in care am plecat era si Nicoleta Luciu cu fetita ei pe culoar probabil pentru aceleasi probleme.Toata lumea are probleme de sanatate ,important este sa ai curaj sa le tratezi la timp.

0 comentarii:

Related Posts with Thumbnails